یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۳۲:۴۷

کاهش هنگفت سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت

باشگاه خبری فراساحل: یک تریلیون دلار از سرمایه گذاری‌ها در صنعت جهانی نفت پس از سقوط قیمت‌ها، کاسته می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازشبکه خبری بلومبرگ، شرکت مشاوره «وود مکنزی» گزارش داد: صنعت نفت و گاز جهان یک تریلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده را برای اکتشاف و استخراج به دلیل سقوط قیمت‌ها، کاهش خواهد داد که منجر به کند شدن رشد تولید می‌شود. این شرکت مشاوره روز چهارشنبه (٢٦ خردادماه ) در بیانیه‌ای افزود: سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه استخراج و توسعه منابع نفت و گاز در دوره زمانی سال‌های ٢٠١٥ تا ٢٠٢٠ میلادی ٢٢ درصد یا ٧٤٠ میلیارد دلار کمتراز مبلغ پیش‌بینی شده پیش از سقوط قیمت‌های نفت و گاز در سال ٢٠١٤ خواهد بود و بیشترین کاهش نیز در آمریکا رخ خواهد داد.


این بیانیه می‌افزاید: مبلغ ٣٠٠ میلیارد دلار نیز از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اکتشاف کاسته خواهد شد به گونه‌ای که تولید جهانی در سال جاری میلادی (٢٠١٦)، سه درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی خواهد بود. به گفته مالکوم دیکسون تحلیلگر ارشد در موسسه وود مکنزی، تاثیر منفی سقوط قیمت‌های نفت بر سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه بالادستی در جهان، هنگفت و گزاف خواهد بود. شرکت‌ها در تقریبا همه کشورهای تولید کننده، به سقوط قیمت‌های نفت با به تاخیر انداختن یا لغو پروژه‌ها، واکنش نشان داده‌اند.


دیکسون گفت: آمریکا شدیدترین کاهش را در سرمایه گذاری تجربه کرده، به گونه‌ای که سرمایه گذاری پیش‌بینی شده در سال جاری (٢٠١٦) و سال آینده میلادی (٢٠١٧) عمدتا به علت کاهش حفاری‌ها به نصف رسیده که معادل حدود ١٢٥ میلیارد دلار است. شرکت مشاوره وود مکنزی در بیانیه خود افزود: منطقه خاورمانه کمترین آسیب را دیده به گونه‌ای که هیچ کاهشی در سرمایه گذاری در عربستان که بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان است در سال جاری میلادی و آینده مشاهده نشده که به دلیل سرمایه گذار‌های چند کشور منطقه برای حفظ سهم خود در بازار است.


عربستان همچنین بزرگ‌ترین تولید و صادرکننده نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است. بر اساس ارزیابی‌های وود مکنزی، کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بر تولید تاثیر مستقیم می‌گذارد به گونه‌ای که تولید نفت در سال جاری در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبل از کاهش قیمت‌های نفت، معادل پنج میلیون بشکه در روز کمتر خواهد بود که این میزان کسری در سال آتی به شش میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.


پیش‌بینی‌های شرکت وودمکنزی برخلاف دیدگاه‌های بانک گلدمن ساکس است. گلدمن ساکس اعلام کرد که نشانه‌هایی پدیدار می‌شود حاکی از این که به نظر می‌رسد شرکت‌ها همزمان با بهبود قیمت‌های نفت، آماده آغاز دوباره پذیرش پروژه‌ها پس از وقفه ١٨ ماهه هستند. گلدمن ساکس افزود: این شرکت‌ها برای جلب سرمایه به منظور تامین هزینه‌های اجرای چنین پروژه‌هایی، رقابت می‌کنند.



  کد خبر : 1873
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :